teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

En produktiv dag

Publicerad 2014-08-28 19:01:25 i Ätstörningen,

Jag har varit sjukt produktiv idag, hunnit träffa min bror på förmiddagen (vilket var jätte mysigt) och en kompis på eftermiddagen, varit ute med hunden, varit på stan, förtidsröstat, bakat och lagt in saltgurka. Strax dags för sista hundpromenaden för idag. Ikväll blir det lite utmaning igen eftersom jag har nybakat bröd, fattar inte att jag aldrig vänjer mig vid att äta det här brödet. Har ju för tusan gjort det hur länge som helst nu. Vi fick en variant av det på Capio i Varberg så första gången jag åt det var 2008. Sen har jag ätit min egna version av det hemma nästan hela tiden i de perioderna då jag klarat av att äta bröd. Hade ett väldigt långt uppehåll men för ett år sedan snart började jag äta det igen och alla säger ju att ångesten avtar men jag tycker fortfarande att det är lika jobbigt. Varför får jag aldrig känna den där känslan som alla pratar om när det släpper med ångesten och man kan äta utan att det känns som att man ska dö? Varför känns fortfarande varje tugga av det där brödet jag äter varje dag som en stor ångestklump? Tillvänjningen verkar inte fungera på mig. Hur lång tid ska det ta? Jag är så trött på det här. Kommer jag aldrig bli fri?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela