teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Jobbig kväll igår

Publicerad 2014-08-29 17:36:04 i Ätstörningen,

Det gick inget bra med gårdagens utmaning :( Brödet var helt perfekt och jätte gott men jag klarade inte att äta upp allt, tog två skivor som jag ska men slängde kanske en tredejedel av båda skivorna. Hade sådan ångest att jag började banka och slå mig själv i huvudet jätte hårt och nypa mig och klösa mig i armarna :/

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-08-30 15:49:15

Bra att du åt lite av brödet iaf! Vad känns värst med bröd? Vad tror du kommer att hända om du åt upp allt? Lättare om du delar upp det kanske o tar en skiva på morgonen o en på kvällen tex? Själv äter jag mycket bröd. Älskar det!!

Svar: Jag älskar också bröd, speciellt det här brödet, men det gör det nästan ännu mer läskigt. Jag är så rädd för att bli tjock och gå upp i vikt, livrädd!!!. Jag är rädd för nästan allt som går att äta och dricka och jag undviker väldigt mycket saker. Bröd är nog det svåraste som jag ändå klarar av att äta ibland just nu, andra saker vågar jag inte ens tänka tanken på att äta. Så det är verkligen en utmaning att äta det. Men jag förstår inte varför det inte känns lättare trots att jag utsätter mig och utmanar mig med det varje dag? Borde det inte gå lättare och lättare?
Och så vill min behandlare att jag ska införa ännu fler "förbjudna" saker och äta större portioner. Det gör mig livrädd, när jag får så starka tankar och impulser att skada mig av det jag äter nu och sen ska jag äta ännu mer och flera olika saker. Hur klarar man det? Måste åndå försöka nu för jag har ju bara ca 2 månader kvar med min terapeut, sen är jag ensam. Och det är mycket bättre att göra det nu när jag har henne som stöd och bollplank än när jag står ensam kvar. Försöker tänka så, att jag måste ta tillvara på den här tiden.

Bröd är kanske så extra laddat eftersom jag alltid gillat det,men det var också en av de allra första sakerna jag plockade bort när ätstörningen började för 9 år sedan, det var en av de första sakerna förutom godis,fikabröd och sådant som jag fick för mig gjorde mig tjock och att det var det jag hade gått upp i vikt av. Så det är tankar och känslor som hängt med länge nu :(
teatimes.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela