teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Lite stolt

Publicerad 2014-10-07 16:24:55 i Ätstörningen,

Idag har jag varit duktig! Jag har lyckats jobba med två stora skoluppgifter. Den ena har jag lämnat in för att mina perfektionistiska sidor inte ska kunna kräva att jag förbättrar och gör om och om hela tiden utan att det helt enkelt får duga nu. Den andra uppgiften är jag inte helt klar med än, jag har gjort ett första utkast och ska låta det ligga och gro lite i mitt undermedvetna och sen under kvällen och imorgon ska jag kolla igenom den igen och fixa lite med det jag skrivit och förbättra. Har bestämt att jag får hålla den här uppgiften öppen till på torsdag, deadline är egentligen på söndag men jag sätter en egen deadline tidigare eftersom jag vet att jag kommer hålla på med uppgifterna alldeles för mycket annars trots att jag egentligen är klar. För jag blir aldrig helt nöjd med något som jag gör.
 
Men jag är stolt över att jag lyckades lämna ifrån mig en uppgift som inte känns helt perfekt. För många låter det kanske lite konstigt att vara stolt över något som inte är så bra som det skulle kunna vara men för mig är det en övningssak, något jag behöver göra för att klara av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela