teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Imorgon är en sådan där hemsk dag igen

Publicerad 2014-09-30 20:02:24 i Ätstörningen,

Japp, precis som rubriken säger så är det en sådan där hemsk dag imorgon. Och det pga att jag måste väga mig. Vill inte ställa mig på vågen, vill inte se hur mycket jag gått upp nu sen jag ökade på med ytterligare en näringsdryck och mer mat. Maten har gått ok vissa gånger och sämre andra, om jag har gått upp i vikt beror det inte på maten utan på näringsdryckerna, det vet jag ju egentligen. Ändå är jag rädd för maten. Och så har jag ångest över att jag druckit så mycket idag (jag har druckit mer än normalt, lightläsk och kolsyrat vatten utöver det jag dricker till maten), enligt anorexin väger ju även det mycket vilket gör att jag kommer väga mer imorgon, men enligt logiken så borde det ju bara innebära att jag kommer kissa ut det extra jag druckit. Allt jag äter eller dricker sätter sig ju liksom inte direkt på kroppen och stannar där. Dumma ätstörning som intalar mig motsatsen.

Känns som jag gått upp 1,5-2 kg, det kommer kännas hemskt att se dom siffrorna på vågen imorgon. Men samtidigt ska jag ju dit så om jag nu har gått upp det innebär det ju bara att processen blir kortare och att jag kommer slippa näringsdryckerna fortare.

Finns inget jag kan göra åt saken nu, bara äta det jag ska nu ikväll och försöka att fokusera på annat.

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2014-10-01 02:54:04

Hoppas det gick bra. Kram

Svar: Tack :) Jo det gick bra, världen gick inte under som jag trodde och inget jätte hemskt hade hänt med vikten. Var inte ens i närheten av den extrema viktuppgången jag var rädd för.
teatimes.blogg.se

Postat av: Ida

Publicerad 2014-10-01 09:43:11

Ta inte ut nåt i förskott. Du behöver upp i vikt så varför dra ut på lidandet?
Stor kram

Svar: Tack för ditt stöd! Det gick helt ok, jag hade gått upp lite men det är ju precis som det ska vara, men det var långt ifrån så extremt mycket som jag hade känslan av. Jag kände mig så stor, äcklig och att jag hade fått flera dubbelhakor och valkar på magen så jag var säker på att det var flera kilo. Istället har jag i princip stått helt still i vikt trots två näringsdrycker.
Jag vet, på ett sätt vore det skönt att bli av med viktuppgångsjobbet, för när jag haft ett visst BMI en period ska jag få göra en riktig psykologutredning som inte går att göra när kroppen är i svältläge eller inte uppe på en viss vikt. Så jag har mycket att vinna på att gå upp de här kilona. Jag skulle också få börja träna igen och min kropp skulle bli friskare. Ändå är det en ganska stor del av mig som inte vill gå upp i vikt, en del som är totalt livrädd. Men jag ska inte ge upp utan fortsätta kriga mot den rösten.
teatimes.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela