teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Klädpanik och katatstroftankar

Publicerad 2014-09-12 16:20:03 i Ätstörningen,

Jag köpte en ny fin tröja när jag var utomlands, en Adidaströja som jag velat ha jätte länge men inte hittat i Sverige. Men nu har jag panik, tröjan sitter perfekt just nu men om jag går upp i vikt kommer jag ju kanske inte kunna ha den. Ångrar att jag inte tog en storlek större än vad jag är nu, den var ganska dyr och jag vill ju verkligen kunna fortsätta använda den. Jag är så dum mot mig själv, jag blir arg och ångerfull för minsta lilla sak. Som nu, nu hatar jag mig själv och ser ner på mig själv för att jag var så dum att jag la ut så mycket pengar på en tröja som kanske inte passar om ett par veckor. Men det hjälper ju inte att hacka på mig själv nu efteråt, gjort är gjort och jag får väl passa på att använda den så mycket jag kan just nu. Jag kommer hitta andra fina tröjor sen även om det inte är just den här och trots att mina katastroftankar kommer och säger att jag kommer bli ruinerad för att jag köpte den här tröjan och att det är jordens undergång för att jag valde fel och att jag är värdelös och inte klarar något osv osv så är det ju inte så. Katatstoftankar kan komma när det gäller mat, vikt och precis allt i mitt liv. Mina tankar rullar iväg och tar orimliga proportioner. Jag ser verkligen allt i svart då och förstår inte hur det ska kunna bli bra. Och det triggas igång av små saker som t.ex. att jag köpt fel storlek på en tröja. Det låter verkligen super löjligt när man läser det så här men det känns så verkligt och läskigt i mitt huvud.

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2014-09-12 21:07:29

Dt låter inte alls löjligt! Jag är likadan när dt gäller kläder, de är mycket av min stora ångest. Alla kläder sitter tajt nu och jag vågar inte ens prova vissa av mina föredetta favoritkläder :( det känns bara hemskt att behöva ta större storlekar :(
Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela