teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Måste upp på banan igen

Publicerad 2014-09-11 17:23:00 i Ätstörningen,

Nu måste jag upp på banan igen, jag har gått ner flera kilo senaste tiden och det är inte bra alls. Maten gick inget vidare under resan, det blev mest sallad och grönsaker och jag vet att det blev alldeles för lite mat, åt säkert knappt hälften av vad jag borde ha gjort med tanke på hur mycket jag rörde mig. Jag har bara 6 veckor kvar i min behandling och jag måste utnyttja tiden fullt ut. Idag tog jag en näringsrdyck eftersom att min terapeut sagt att jag måste börja med dom igen. Det var jobbigt men det gick ok, måste komma ihåg att de ska vara utöver maten så jag måste också jobba på att de andra måltiderna blir bättre. Och jag måste acceptera det oundvikliga, jag måste gå upp i vikt.
 
Pratade med en kompis idag och "erkände" att det inte gått så bra senaste tiden, hon sa att hon på allvar inte tror att jag överlever en till djup svacka, att min kropp varit med om för mycket och inte skulle överleva om jag gick ner mig igen. Lite läskig tanke och svårt att ta in, kan det vara så allvarligt? Ja det kan det kanske, anorexi är ju trots allt en dödlig sjukdom, det är bara det att man inte tror att det kan hända en själv.
 
Det är lite dubbelt för trots att maten gått sämre så har jag levt ett friskare liv senaste tiden, jag har börjat rida igen, jag har rest, jag ska börja plugga på måndag, jag ska jobba på valdagen, börjat på en ny hundkurs och livet rullar på. Men jag måste komma ihåg att allt det här kan försvinna om jag går ner mig igen, jag vill inte riskera det, jag vill ju  att mitt liv ska bestå av de här sakerna och inte en ätstörning. Så nu ska jag tillbaka på rätt spår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela