teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.

Semester och träningsförbud

Publicerad 2014-09-03 18:29:44 i Ätstörningen,

Nu reser jag bort i en vecka och vet inte om jag kommer kunna blogga något. Hoppas det. Inte för att jag tror att någon bryr sig så värst mycket :p

Nu väntar en vecka full med utmaningar som gör mig väldigt nervös. Hur ska jag hantera maten? Och hur ska jag hantera själva resan då jag måste sitta stilla så mycket mer än jag brukar? Svårt det här. Hoppas iaf att det kommer gå bra, det måste det göra. Mår ganska dåligt för tillfället så jag har svårt att se fram emot saker men oftast brukar det ju bli bättre än man förväntar sig när man väl gör något.

Fick träningsförbud igen på mötet hos terapeuten igår eftersom jag gått ner en del i vikt senaste tiden så nu blir det inget gym på ett tag och jag kommer behöva börja dricka näringsdrycker igen efter resan. Men det får bli ett senare problem att ta den kampen. Nu ska jag försöka njuta. Och träningen förstår jag ju varför jag inte får göra, jag har ju märkt att jag varit tvungen att sänka vissa av vikterna för att jag blivit svagare och det är ju totalt motsatsen till varför man tränar, jag bryter ner kroppen och bygger inte upp den. Och jag har inte tyckt att det varit roligt heller. Klart det känns fel i anorexins ögon men jag vet att det är rätt att ta en paus från gymmet ett tag.

Det jag däremot har svårare för att hantera är att jag måste gå UPP i vikt igen. Jätte, jätte jobbigt.

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2014-09-06 01:55:23

Hoppas det går bra på resan :)

Svar: Tack :)
teatimes.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela